Hoe willen wij jouw administratie ontvangen?
Waarom dit bericht?
Net als jullie hebben wij ook last van de huidige krappe arbeidsmarkt en kostenstijgingen en proberen wij dit zo min mogelijk door te belasten in onze tarieven. Het correct aanleveren van administratie helpt hierbij. Uiteraard zijn er klanten die het perfect aanleveren, wellicht hoor jij daar ook bij. Ook zijn er klanten waar we onnodig veel extra werk van hebben waardoor ons tarief niet voldoende is. Tot nu toe rekenden we dit niet door en dát kan helaas niet meer in deze tijden.
Om meerkosten te voorkomen en om op tijd en correct inzicht te kunnen geven, is het van belang dat wij jouw administratie op tijd, compleet en in de door ons gewenste vorm krijgen aangeleverd.
Hoe moet je het dan aanleveren?
Omdat wij regelmatig geconfronteerd worden met documenten die wij niet nodig hebben (bijvoorbeeld opdrachtbevestigingen, betalingsherinneringen en leveringsvoorwaarden) én documenten via verschillende kanalen ontvangen, waardoor ons verwerkingsproces onnodig wordt vertraagd, hebben wij beschreven hoe wij de administratie aangeleverd willen hebben.
De beschrijving hoe wij jouw administratie aangeleverd willen krijgen vind je HIER.
Hoe nu verder?
Waarschijnlijk zal veel van wat is beschreven je bekend voorkomen en is er wat dat betreft niets nieuws onder de zon. Het zal dan gaan om finetunen. Denk aan:
- het niet doorduren van overbodige informatie
- het e-mailadres facturen@kappersadministratie.nl uitsluitend gebruiken voor facturen
- facturen alléén mailen naar facturen@kappersadministratie.nl en niet naar een e-mailadres van een van onze medewerkers
- gebruik van de Visma Scanner app
- géén privé-uitgaven doorsturen
- enzovoort
Wij merken dat bij sommigen het gebruik van Financial Overview is weggezakt. Dit is de online omgeving waar je onder andere de resultaten van je onderneming kunt bekijken. Hoe dit te gebruiken staat in hetzelfde document. Bedenk wel dat dit alleen zin heeft als de administratie compleet is aangeleverd. Wat ontbreekt (bijvoorbeeld betalingen die wij tegenkomen maar waar wij geen factuur van hebben ontvangen) wordt niet meegenomen in dit resultaatoverzicht.
Je zult merken dat hoe gestructureerder je hiermee omgaat, hoe makkelijker het wordt!
Heb je vragen? Neem dan contact op via email of bel naar 088 7600281.